REKLAMA
Znaleziono 88 wyników
Kolejny biurowiec w Warszawie został w pełni wynajętyartykuł
Pokaż artykuł
Kolejny biurowiec w Warszawie został w pełni wynajęty
Kolejny warszawski biurowiec został w pełni wynajęty. Firma Yareal Polska zakończyła komercjalizację butikowego budynku biurowego Wspólna 47/49. W 2022 roku firma wynajęła łącznie ponad 4000 mkw. dostępnej powierzchni biurowej.
W 2023 r. w Polsce powstały 34 nowe obiekty handlowe. Kolejnych 15 zmodernizowano i rozbudowanoartykuł
Pokaż artykuł
W 2023 r. w Polsce powstały 34 nowe obiekty handlowe. Kolejnych 15 zmodernizowano i rozbudowano
Zasoby powierzchni handlowych w 2023 roku wzbogaciły się o kolejne nowe obiekty. Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że ubiegłym roku w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 14 zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych. Ich łączna powierzchnia handlowa wyniosła ponad 424 tys. mkw. GLA, w tym 149 tys. mkw. GLA oddano w I półroczu, a kolejne 275 tys. mkw. GLA w II półroczu 2023 r. Dzięki tym inwestycjom całkowita powierzchnia polskich obiektów handlowych na koniec 2023 r. przekroczyła 13,38 mln mkw. GLA.
Polska, mimo spadku inwestycji, nadal jest atrakcyjną lokalizacją dla inwestorówartykuł
Pokaż artykuł
Polska, mimo spadku inwestycji, nadal jest atrakcyjną lokalizacją dla inwestorów
W pierwszym kwartale 2023 r. wolumen inwestycji w Europie Środkowo-Wschodniej wyniósł 1,3 mld euro i spadł o ok. 58 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Jest to nieznacznie lepszy wynik od danych z regionu EMEA, które wykazały spowolnienie rynku o 62 proc. Jak wynika z najnowszego raportu Colliers, podsumowującego I kw. na rynku inwestycyjnym, Polska, mimo spadku inwestycji, nadal była atrakcyjną lokalizacją dla inwestorów i zakończyła I kw. z 50 proc. udziałów w wolumenie regionu CEE na poziomie 650 mln euro. Eksperci Colliers prognozują początek odbicia na rynku w czwartym kwartale 2023 r.
W Polsce powstało 800 nowych obiektów handlowych w ciągu ostatnich 20 latartykuł
Pokaż artykuł
W Polsce powstało 800 nowych obiektów handlowych w ciągu ostatnich 20 lat
Od wejścia Polski do Unii Europejskiej na rynku detalicznym powstało ponad 800 obiektów handlowych, co odpowiadało za powiększenie całkowitych zasobów o blisko 13 mln mkw. Sektor handlowy w ciągu ostatnich 20 lat dynamicznie się rozwijał odpowiadając na bieżące potrzeby rynku. Wskazuje na to różnica w udziale poszczególnych formatów w całkowitej podaży, która jest wynikiem zmian zachowań zakupowych i postępu technologicznego.
Aktywność deweloperów powierzchni handlowych najwyższa od dekady [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Aktywność deweloperów powierzchni handlowych najwyższa od dekady [RAPORT]
W 2024 roku rynek handlowy w Polsce osiągnął rekordową dynamikę, notując najlepszy wynik od 2015 roku. Wpływa na to mocna pozycja zmieniających się parków handlowych. Raport „At a Glance. Rynek nowoczesnego handlu w Polsce” za IV kwartał 2024 roku od BNP Paribas Real Estate Poland wskazuje także rosnącą rolę rynku dóbr luksusowych, a także praktycznego wykorzystania AI w handlu.
We Wrocławiu znów próbują skorzystać z lex deweloper. Tym razem spółdzielnia z Wielkiej Wyspy [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
We Wrocławiu znów próbują skorzystać z lex deweloper. Tym razem spółdzielnia z Wielkiej Wyspy [WIZUALIZACJE]
Vantage Development chciał w ubiegłym roku uzyskać zgodę na budowę sprzeczną z obowiązującym planem...
Najwięcej nowej powierzchni handlowej w Polsce od blisko dekady [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Najwięcej nowej powierzchni handlowej w Polsce od blisko dekady [RAPORT]
Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce. W ubiegłym roku deweloperzy ukończyli ponad pół miliona mkw. nowej powierzchni handlowej, co jest najlepszym wynikiem, jaki zanotował polski rynek od 2015 roku. Wysokiej aktywności deweloperskiej towarzyszyło rosnące zainteresowanie nowych marek handlowych i, co ważne, poprawiające się nastroje konsumentów, które przełożyły się na wzrost sprzedaży detalicznej.
Parki handlowe i centra convenience w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe i centra convenience w Polsce [RAPORT]
Rynek parków handlowych i centrów convenience w Polsce przechodzi znaczącą transformację. Dzisiejsze nowe parki, w przeciwieństwie do swoich wielkopowierzchniowych poprzedników sprzed 2010 roku charakteryzują się średnią powierzchnią 8 400 mkw. oraz starannie dobranym, zróżnicowanym miksem najemców.
REKLAMA